Welcome to Villa Emilia (My Woodland Garden), a photography blog with a slant towards gardening and nature. An amateur gardener and photographer, I hope to share beautiful moments with you through pictures. Let me know if you like them! 💚

Thank you for your visit.

26.6.2024

Juhannuksen lumoa

 


Minulle juhannus on vaalean kesäyön ja hempeiden värien juhla, joten tässä postauksessa on esillä valkoisia ja vaaleanpunaisia kukkasia.

Juhannusruusun kukat ovat kuin hyväntuoksuista kermavaahtoa. Aah.




Kuten blogiystävä kirjoitti edellisen postauksen kommenttiosiossa, nyt nautitaan keskikesän ihanuudesta kaikin aistein. Eilen riivin herneitä ja herneenpalkojen tuoksu vei minut suoraan lapsuuteen. Olin muuten kuvitellut, että herneen siementen keräämistä paloista kutsuttaisiin silkkimiseksi, mutta ilmeisesti olin väärässä, koska sellaista sanaa ei löydy mistään. :)




Olen pitkään haaveillut myös 'Juhannusmorsian'-ruususta, mutta erinäisten hassujen sattumien takia minulla ei ole sellaista vieläkään. 

Puistoruusut 'Ilo' ja 'Sävel' alkavat kukkia melkein yhtä aikaa juhannusruusujen kanssa ja otan samanlaisia kuvia joka ikinen kesä. :)





Tuoksuvadelma on aivan loistava kasvi, tuoksuu ihanalle ja leviää nopeasti. Olen käyttänyt sitä rumien kohteiden (esim. jätevesikaivon) piilottamiseen. Yksi pieni kasvi peittää puutarhaan sopimattoman näkymän ennen kuin huomaatkaan. :)




Muita suloisia juttuja...




Monen vuoden tauon jälkeen näen rannassamme joutsenparin poikasineen.






Valkoisen lupiinin kukat ovat todella valkoisia. :)






Peurankellon kukkien aukeamista seuraan joka vuosi yhtä innokkaasti.





Tämä on varmaankin jokin jäärä. Puutarhurin kaveri vai kiusantekijä?




Vanha kuva, mutta sopii minusta niin hyvin tämän postauksen tunnelmaan. Olen muuten vähentänyt kakkujen ja leivosten syöntiä. Maukas voileipä onkin mieluisampi vaihtoehto. :)




Seuraava liputuspäivä (vakiintunut, ei virallinen) onkin sitten 6. heinäkuuta, Eino Leinon päivä, joka on myös Runon ja suven päivä. :)




Jälleen: Tähän postaukseen ei voi jättää kommenttia (mutta edelliseen voi). :)

Ihania kesäpäiviä!

Hugs to you all!